tiistai 3. huhtikuuta 2012

Perinnepäivä

Eli meillä oli koulussa 28.3 perinnepäivä ja teemana oli Satuhäät. Oon ollu nii laiska taas kerran et kirjotan siitä vasta nyt. Siellä vihittiin "Ruususen linnassa" 3 kuninkaallista paria, jokka oli 9 luokalta. Niitten hääparien puvut oli aiva sairaan ihania ja muutenki suurinosa oli panostanu tosi paljo. Tuota perinnepäivää oli suunnitellu järjestelty jo aika kauan, ja aluksi munki luokalla piti olla siä semmonen matkamuistokoju, mutta ei se sit kuiteskaa toteutunu.


Aamusta mentiin luokkiin ja sit siä laskettiin pisteet, ku siä oli semmone kisa että jaettiin 100 euroa luokkaretki kassaan , sille luokalle millä oli suurin pukeutumisprosentti. Sitte luokista siirryttiin A-Puolen basaarikujille. Sinne oli rakennettu kaikkia erilaisia kojuja esim ennustuskoju, pehmoeläin näyttely, sirkustelu ja muotia Ruususen linnasta.


 Mä itte en oikee ehtiny kierrellä , ku olin luvannu et meen oppaaksi päviäkotilaisille. Oli tosi kiva nähä, ku ne ihmetteli kaikkee ja tykkäs niistä kojuista ja oli niille varmaa iha kiva päivä. Sitte ku ne päiväkotilaiset lähti nii kello oli jotaki 11 ja piti mennä syömään. Koska ruokala oli muutettu Ruususen linnaksi meidän piti syödä matikan luokissa. Ruuaksi oli semmosta keittoa mihnä oli kanaa ja spagettia ymym. ja sit sitä syötiin puulusikalla ruisleipätaikinasta tehdystä kiposta.


Hääseremonia vaikutti ainaki aika kivalta, mutta en sillee nähny sitä, ku olin sielä aika takana ja oli siinä edes. Sitte ei jaksettu enää seistä nii mentii käytävälle istuskelee. Sitte alko tanssit ja me tanssittiin siä vaikkei yhtää ees tiedetty miten osa niistä tansseista oli oikeesti menny, tanssittiin siä vaa omiamme.


Kuvia ei oo oikeestaa ku iha pari , koska kamera tietenki jäi kotiin. Yllätysyllätys.
Mutta täs ny muutama kuva , jokka otin fbstä.

Minä, Hansu, Sonja, Sara, Rosita ja Oona (c) Tiitu




Sonja,Oona,Rosita,Tiitu, Hansu ja minä 

Tiitu,Hansu,minä ja Rosita
                                                     -Sussu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti